Voor inspectie of onderhoudswerkzaamheden aan de railinfra en bijvoorbeeld bruggen, viaducten en kunstobjecten, heeft BSE Ymond een railweg-aanhangwagenhoogwerker ontworpen en gebouwd. Door zijn compacte slanke bouw en laag eigengewicht kan de hoogwerker eenvoudig als aanhanger worden getransporteerd achter een bestelauto. Toch biedt de hoogwerker veel functionaliteit door het grote werkbereik (driedelige arm) en fors laadvermogen. Wanneer er speciale stempelplaten worden gebruikt kan de aanhangwagen ook buiten het spoor als hoogwerker worden ingezet.

De hoogwerker heeft een dieselmotor aan boord die zorgt voor de aandrijving van de spoorwielen en de functies van de hoogwerker. Ook is op de hoogwerker standaard een ‘caravanmover’ gemonteerd, waardoor het in het spoor zetten eenvoudig is. Het zwenken, rijden, en de bewegingen van de hoogwerkerarmen zijn allen hydraulisch aangedreven en traploos regelbaar. Voor extra bedienersgemak is de besturing van de machine volledig radiografisch vanuit de manschappenbak.

Er zijn talloze opties mogelijk om de machine naar uw wensen in te richten. Onderstaande specificaties zijn indicatief, neem voor de mogelijkheden of informatieaanvraag telefonisch contact met ons op, tel: +31(0)251-249 704. Wordt u liever gebeld, vul dan uw gegevens rechtsboven op deze pagina in. Voor meer informatie over onze railweg-aanhangwagenhoogwerker kunt u het contactformulier gebruiken.

Railweg-aanhangwagenhoogwerker specificaties:

Hoofdafmetingen : L=5660 mm
: B=1750 mm
Afmetingen werkbak : L=800 mm
: B=1000 mm
Massa : ca.2800 kg
Spoorbreedte : 1435 mm
Maximale vlucht : 5150 mm
Maximale vloerhoogte : 8000 mm
Maximale last : 200 kg
Maximale rijsnelheid : 20 km/h (transport)
Toelaatbare scheefstand : 4,5 graden

aanhangwageninv2aanhangwagen3groot

 

aanhangwagenaanhangwageninv3