Voor inspectie of onderhoudswerkzaamheden aan de railinfra en bijvoorbeeld bruggen, viaducten en kunstobjecten, heeft BSE Ymond een railweg-aanhangwagenhoogwerker ontworpen en gebouwd. Door zijn compacte slanke bouw en laag eigengewicht kan de hoogwerker eenvoudig als aanhanger worden getransporteerd achter een bestelauto. Toch biedt de hoogwerker veel functionaliteit door het grote werkbereik (driedelige arm) en fors laadvermogen. Wanneer er speciale stempelplaten worden gebruikt kan de aanhangwagen ook buiten het spoor als hoogwerker worden ingezet.

Deze rail aanhangwagen hoogwerker is uitgevoerd met een enkele weg-as omdat deze lichter is uitgevoerd. Deze gewichtsbesparing is gerealiseerd door slimmer construeren en het werken met lichtere metalen. De maximale last is gelijk aan de dubbelassige uitvoering. Het werkbereik is fractioneel kleiner omdat de beweging van de eerste twee armen aan elkaar gekoppeld zijn. Verder biedt deze aanhangwagen hoogwerker dezelfde gebruiksgemakken als zijn dubbelassige evenbeeld. Vanwege zijn lage eigengewicht kan de aanhangwagen hoogwerker gemakkelijk getransporteerd worden. Zo kan de hoogwerker bijvoorbeeld als vervanger van de ladder/trap worden gebruikt.

Er zijn talloze opties mogelijk om de machine naar uw wensen in te richten. Onderstaande specificaties zijn indicatief, neem voor de mogelijkheden of informatieaanvraag telefonisch contact met ons op, tel: +31(0)251-249 704. Wordt u liever gebeld, vul dan uw gegevens rechtsboven op deze pagina in. Voor meer informatie over onze railweg-aanhangwagenhoogwerker kunt u het contactformulier gebruiken.

De foto’s aan de rechterzijde van deze pagina zijn van de dubbelassige uitvoering

Railweg-aanhangwagenhoogwerker specificaties:

Hoofdafmetingen : L=3300 mm
: B=1750 mm
Afmetingen werkbak : L=800 mm
: B=1000 mm
Massa : ca.2300 kg
Spoorbreedte : 1435 mm
Maximale vlucht : 4200 mm
Maximale vloerhoogte : 7600 mm
Maximale last : 200 kg
Maximale rijsnelheid : 20 km/h (transport)
Toelaatbare scheefstand : 4,5 graden

LIGHT1